Olen nainen parvekkeella

Ovet ja ikkunat ovat kaiken aikaa auki. Näen taas unia. Kirja on luvussa kustantamossa, minä hengitän kesää, vaeltelen uusien lauseiden keskellä kiireettä. Tuntemattomat linnut laulavat minulle öisin. Pieni tyttö vilkuttaa joka aamu kadun toiselta puolelta. Ennen iltapäivän paahdetta ehdin kirjoittaa parvekkeella monta tuntia. Koiralla on kesäturkki ja hyvät unenlahjat. Minulla on aikaa olla tässä.

IMG_4485 IMG_4490 IMG_4491 IMG_4492 IMG_4493 IMG_4496 IMG_4499 IMG_4500 IMG_4504 IMG_4505

6 kommenttia artikkeliin ”Olen nainen parvekkeella

  1. Kesäturkissa hyvillä unenlahjoilla kelpaa:)
    Liikutuin vilkuttajasta. Se on monisyistä. Usein vanhuksetkin alkavat vilkuttamaan.
    Se on haikean kaunista.
    Minä jäin viipyilemään tähän tekstiisi ja kuvat muistuttavat viime viikonloppumme iltaöistä parvekenäkymää Katajannokalla. Uspeskia, mutta jotain siinä kallellaan kyhnyttaä kuin rakastavaiset. Sataa vimmatusti. Täällä kaikki ovet ja ikkunat pidettävä tiukasti kiinni.

  2. Se pieni vilkuttaja liikuttaa minuakin. Yhteys, joka syntyy tuosta pienestä eleestä. Opimme vilkuttamisen niin varhain, ehkä siksi tuo ele kantaa mukanaan lapsuudenpäiviä. Kun mies tai lapset tai ystävä lähtee, jään vilkuttamaan. Olen aina jäänyt, maalla asuessa laiturille, portaille, pihalle, portille. Kaupungissa eteiseen, portaiden yläpäähän, parvekkeelle. Vilkutan junasta ja autosta ja veneestä, vilkutan kun huiskin pyörällä menemään. Taidan on vilkuttaja.

    Tuo kallellaan oleva on ikivanha savupiippu. Se on paljon lähempänä kuin torni. Pidän tuosta illan suloisesta harhasta. Rakastavaiset, tosiaan. Oi Katajanokka, sielläkin on ihanaa katsella ikkunasta ulos. Viimeksi työmatkalla Helsingissä ollessamme olimme yötä siellä Katajanokan vankilaan tehdyssä hotellissa ja illalla kävelimme ympäriinsä. Mies on nuoruudessaan asunut Katajanokalla ja näytti minulle sen talon ja porttikongin.

    Kesäsateen jälkeen maailma tuoksuu vastasyntyneeltä. Vilkutan sinulle sinne sateeseen!

  3. Minä katselin juuri yli kymmenen vuotta vanhaa videota, jossa nuorin tyttö vilkutti kovasti minulle. Leikimme olohuoneen lattialla kauppaa ja hän tuli uudestaan ja uudestaan ostoksille ja lopuksi aina vilkutimme. Niin ihanaa, että olet vilkuttaja.

  4. Voi meilläkin on tuollainen vilkutusvideo, vastikään katsoimme kun mies siirtää niitä nyt kaikkia nyt digitaaliseen muotoon. Emme tosin leiki siinä kauppaa vaan vilkuttelemme toisillemme kun lapsi käy tämän tästä kurkkaamassa kulman takaa äitiään, joka istuu sohvalla lukemassa. Vilkuttelen täältä parvekkeelta sinulle, ihanuus. Kurkin välillä alas kadulle sillä odottelen sushi-lähetystä saapuvaksi. Aion vilkuttaa ruokalähettinä toimivalle armaalleni heti kun hän pyörällään ilmestyy näkyviin.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s